دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۵۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۱
رئیس عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور:

ماندگاری جمهوری اسلامی ایران از قدرت شهداست

ماندگاری جمهوری اسلامی ایران از قدرت شهداست
رئیس عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور، یکی از مهمترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی را زنده نگه داشتن یاد شهدا دانست که این مهم تاثیر زیادی در جامعه اسلامی و ایرانی داشته است.

آوای خزرعلی اصغر فتوحی: دومین یادواره ۶ شهید روستای رمدان در منطقه کوهستانی هزارجریب با محوریت دومین کنگره ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی به عنوان سخنران این مراسم در جمع شرکت‌کنندگان اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف مهم شهدا حفظ نهضت امام خمینی (ره) و رساندن این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) و زمینه سازی ظهور بود.

رئیس عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه شهدا زنده و جهت‌دهنده به سوی راستی و روشنایی برای ما هستند، گفت: امروز شهدا بهتر از هر معلم و استادی می‌توانند از ما دستگیری و دنیا و آخرت ما را آباد کنند.

حجت‌الاسلام گواهی با بیان اینکه همه ما مدیون خانواده شهدا هستیم، اظهار کرد: پدران و مادران شهدا با تربیت صحیح و دینی فرزندان خود، جامعه‌ای را ساختند که به تعبیر امام خمینی (ره) از مردم ملت حجاز در عهد رسول الله (ص) و مردم کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على (ع) در دفاع از دین و پیروی از ولایت فقیه برتر بودند.

وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهیدان به عنوان الگو‌هایی ماندگار به جامعه به ویژه قشر جوان و نوجوان اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین رموز ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زنده نگه داشتن یاد شهداست و این مهم تاثیر زیادی در جامعه اسلامی و ایرانی داشته است.

رئیس عقیدتی و سیاسی ستاد کل نیرو‌های مسلح کشور با بیان اینکه ما میراث‌دار رشادت و ایثارگری شهداییم، افزود: قشر جوان و نوجوان تنها خاطرات شهدا را شنیده‌اند و ما باید بتوانیم این اثرات ماندگار را در جامعه ایجاد کنیم و این تنها با هم افزایی تمام مجموعه‌های فرهنگی و تبلیغی در شهرستان‌ها محقق می‌شود.

یادآور می‌شود؛ لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا استان مازندران در جریان آزادسازی خان طومان، ۱۳ شهید مدافع حرم را تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است.

انتهای پیام/

| دبیر: آزاده بابانژاد
نظرات شما
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار